Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Kinderen spelen. De kindertijd legt de basis voor de toekomst van nieuwe generaties en van de samenleving. Kinderen kunnen zelf hun recht op spelen niet opeisen. Volwassenen scheppen de condities: als ouder, grootouder, buurtbewoner, vrijwilliger, professional, politicus, bestuurder of beleidsontwikkelaar. Dit boek analyseert het belang van spelen, de actuele speelomstandigheden en de noodzaak om het spel van kinderen serieuzer te nemen. Ook de Verenigde Naties hebben deze zorgen uitgesproken en sporen overheden aan meer aandacht aan het belang van spelen te besteden, vanuit het Internationale Verdrag inzake de Rechten van het Kind. Hoe kunnen we álle kinderen optimaal speelkansen bieden? Wie speelt daar een rol bij, en welke uitdagingen zijn er? Alleen dan krijgen kinderen de vaardigheden die ze nodig hebben in de 21e eeuw, en de samenleving ook!
Human rights --- kinderspelen --- kinderrechten --- Spelen --- Jeugdbeleid --- 620 --- Spelen, sporten (niet elders vernoemd) --- Spel --- Beleidsplan
Choose an application
Spelen is wat kinderen doen, in hun vrije tijd en dus ook in de kinderopvang. Spelen gaat vanzelf. Toch? Niet altijd. Soms spelen kinderen zonder veel speelplezier of betrokkenheid en gaat het spel al snel vervelen. Dit 'Cahier Kinderopvang' reikt tools en tips aan om de speelkansen in de opvang te verhogen en om een omgeving te creëren waarin kinderen intens kunnen spelen. Meer dan een theoretisch kader te bieden, wil de reeks 'Cahier Kinderopvang' organisatoren en verantwoordelijken inspireren. Lokale praktijken en verhalen van medewerkers die hun opvang zagen groeien tot een inspirerende ?speelplek?, tonen aan dat inzetten op speelkansen voor kinderen een verschil maakt. Bron: https://politeia.be/nl/publicaties/28284-speelkansen+cahierreeks+kinderopvang
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- buitenspelen --- kinderopvang --- spelen --- Social policy and particular groups --- Kinderopvang --- Spelen ; kinderopvang --- Spelen --- Spel --- Speelomgeving --- Speelbeleid --- Spelbegeleiding --- Spelmateriaal --- Spelstimulering
Choose an application
How Unrestricted Outdoor Play Makes for Strong, Confident, and Capable ChildrenIn this important book, a pediatric occupational therapist and founder of TimberNook shows how outdoor play and unstructured freedom of movement are vital for children's cognitive development and growth, and offers tons of fun, engaging ways to help ensure that kids grow into healthy, balanced, and resilient adults.Today's kids have adopted sedentary lifestyles filled with television, video games, and computer screens. But more and more, studies show that children need "rough and tumble" outdoor play in order to develop their sensory, motor, and executive functions. Disturbingly, a lack of movement has been shown to lead to a number of health and cognitive difficulties, such as attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD), emotion regulation and sensory processing issues, and aggressiveness at school recess break. So, how can you ensure your child is fully engaging their body, mind, and all of their senses?Using the same philosophy that lies at the heart of her popular TimberNook program--that nature is the ultimate sensory experience, and that psychological and physical health improves for children when they spend time outside on a regular basis--author Angela Hanscom offers several strategies to help your child thrive, even if you live in an urban environment.Today it is rare to find children rolling down hills, climbing trees, or spinning in circles just for fun. We've taken away merry-go-rounds, shortened the length of swings, and done away with teeter-totters to keep children safe. Children have fewer opportunities for unstructured outdoor play than ever before, and recess times at school are shrinking due to demanding educational environments.With this book, you'll discover little things you can do anytime, anywhere to help your kids achieve the movement they need to be happy and healthy in mind, body, and spirit.
Risicovol spelen --- Spel --- Spelontwikkeling --- Mediaconsumptie --- Mediaopvoeding --- buitenspelen --- speelplaatsen
Choose an application
De Franse baron Pierre de Coubertin staat bekend als de grondlegger van de eerste moderne Olympische Spelen in 1896. Maar was dit wel de eerste editie sinds de christelijke Romeinse keizer Theodosius I vijftienhonderd jaar eerder de 'heidense' Griekse Spelen verbood? De onbekende historie van de moderne Olympische Spelen betoogt van niet. Dit boek is bedoeld voor alle sportliefhebbers die het echte verhaal achter de Olympische Spelen willen kennen. Het biedt een boeiende beschrijving van wat er aan de editie van 1896 voorafging. Al in de vroege zeventiende eeuw organiseerde Robert Dover in de Engelse Cotswolds zijn 'Olimpick Games'. En in 1833 zette een gedicht van de Griek Panagiotis Soutsos een proces in gang dat de weg baande voor de huidige Spelen. In Engeland ontwikkelde de arts William Brookes vanaf 1850 een olympisch format, dat hij in de praktijk bracht in de Wenlock Olympian Games. Op 81-jarige leeftijd droeg Brookes zijn kennis en ervaring over aan de Coubertin; uiteindelijk leidde dit tot de moderne Olympische Spelen. Onthuld wordt hoe De Coubertin de geschiedenis naar zijn hand zette door alle egards aan zichzelf toe te schrijven en ervoor te zorgen dat de initiatieven van zijn voorgangers in de vergetelheid zijn geraakt. Dit boek laat verder zien hoe men in de negentiende eeuw over vrouwensport dacht. Ook beschrijft het twee destijds heftige maar ook samenhangende controverses: die van professionalisme versus amateurisme, en van elite versus werkende klasse. Bram Brouwer bestudeert als onafhankelijk onderzoeker en publicist mythes in de sport. In 2015 verscheen bij 2010 Uitgevers zijn proefschrift De mythe van de rode bloedcel, dat aantoont dat de vermeende werking van epo op mythes lijkt te berusten. Brouwer is directeur van de Doping Academy (www.dopingacademy.org), een onafhankelijk kennis- en informatie-instituut over doping en andere sportmythes.
Choose an application
Ben speelt graag met zijn knuffels. Die doen altijd precies wat hij wil. Voor zijn verjaardag krijgt Ben een pratende robot. Vanaf die dag bepaalt Tobor wat er gedaan wordt. En daar krijgt Ben al gauw genoeg van. Oblong prentenboek met vrolijk gekleurde illustraties. Vanaf ca. 4 jaar.
Dutch literature --- spelen (themawoord fictie) --- robots (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Robots --- Samen spelen - prentenboek --- Prentenboek 4+ --- robots --- Spelen(Kinderspelen) --- vriendschap --- Jeugdboeken --- Fiction --- Prentenboeken --- JB VANG --- prentenboeken --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- prentenboek --- voorleesboek --- vanaf 4 jaar --- Samen spelen
Choose an application
'Zullen we verstoppertje spelen?' zegt Pieter. 'Hier, binnen.' 'Ja! Verstoppertje in het donker!' roept Pelle. Daar moet opa even over denken. 'Goed,' glimlacht hij dan. 'Ik ben de wolf en jullie zijn de zeven geitjes.' Vannacht logeren de kinderen bij oma en opa. Gezellig samen op de grote zolder. Oma is er niet, dus zal opa voor hen zorgen. Dan kan hij best. Ja toch?
Dutch literature --- spelen --- logeren --- grootouders --- prentenboeken --- Fiction --- Grootouders --- Jeugdboeken --- Logeren --- Prentenboeken --- Slapen gaan --- Verstoppertje
Choose an application
Voor het leren en de ontwikkeling van kinderen is altijd veel aandacht. Vaak gaat het daarbij vooral om vakken op school. Dat kinderen naast leren op school ook graag spelen, en wat eigenlijk het belang is van spelen, daar gaat dit boek over. De auteurs gaan in hoe spelen bijdraagt aan alle ontwikkelingsdomeinen en geven daarnaast achtergrondinformatie om inzichtelijk te maken hoe spelen eruit ziet. De auteurs vestigen tevens de aandacht op de omgeving waarin spelen plaatsvindt. Het boek bevat concrete suggesties voor kinderen in de leeftijd van kinderopvang tot en met het einde van de basisschool.
Spelen ; didactiek. --- lager onderwijs --- bewegingsspelen --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- lager onderwijs (doelgroep) --- spelactiviteiten --- peuters (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Spelen --- Spelend leren --- spelen --- speldidactiek (ler) --- spelen (ler) --- spelend leren --- senso --- 477.8 --- Spel --- Basisonderwijs --- PXL-Education 2018 --- ontwikkelingspsychologie --- didactiek van sport en spel --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Spelstimulering --- Sensopathisch spel --- Sensomotoriek --- Fantasie
Listing 1 - 10 of 41 | << page >> |
Sort by
|